© Camping in der Donauregion © WGD Donau Oberösterreich Tourismus GmbH / Peter Podpera

Donausteig etapa 2_G01 Aschach - Eferding: "Meandrování povodím Eferdingu"

• umělecky zajímavý, -á, -é

powered by TOURDATA

Částečný zámek: Sperre auf der Donausteig Etappe 2_G01 Aschach – Eferding
Krátký popis:

Donausteig-prostě báječné! Na této etapě zažijeme nádherné povodí Eferdingu z různých pohledů. Z Aschach an der Donau putujeme ve velkých meandrech přes obdělávanou rovinu, přes zalesněný hřeben na západním okraji, zpět k Dunaji a nakonec do Eferdingu v centru roviny. Cestou objevíme historické podunajské tržní město Aschach, čtvercové dvory, které jsou vrcholem dokonalosti, největší hradní zříceninu v Horním Rakousku, pohřebiště svatého Wolfganga, třetí nejstarší město v Rakousku, ...

Technik: **

Schválení:
  • Rakouská turistická pečeť kvality
. Popis:

Výchozím bodem této donausteigské etapy je Aschach. Historické dunajské tržiště leží na přechodu z hustě zalesněné dunajské soutěsky do úrodné roviny Eferdingské pánve. Malebné centrum města okouzlí svým tržištěm otevřeným k Dunaji a bohatě zdobenými měšťanskými domy. Obojí vypovídá o prosperitě obchodního centra na Dunaji. Nádherný začátek zážitku! Začínáme na nádherném nábřeží a sledujeme Dunaj po proudu. Poté Donausteig opouští mohutnou řeku a odbočuje do obdělávané roviny Eferdingské pánve. Po malých polních cestách a polních uličkách nyní míříme k řetězci kopců na západním okraji úrodné nížiny. Atmosférická venkovská krajina je potěšením: úrodná pole, velké čtvercové statky, staré kapličky a charakteristické pěstování zeleniny, kterým je Eferdingská kotlina všeobecně známá. Z úpatí hřebene nás strmá lesní cesta rychle vyvede výš a brzy dorazíme ke zřícenině hradu Schaunberg, vrcholu této etapy! Kdysi největší hrad v Horním Rakousku vypráví o legendární zemi Schaunbergů. Z jeho velkolepé pevnosti se otevírá povodí Eferdingu v celé své kráse: řeka Dunaj s lužními lesy, mozaika úrodných polí, roztroušené zemědělské vesničky, ... jeden z legendárních výhledů na Donausteig! Nyní začíná zalesněná vysokohorská túra po hřebeni. Téměř ve stejné nadmořské výšce nás útulné lesní cesty a poslední úsek po polní cestě dovedou k nádherné kapli Landerl, nečekanému skvostu. Gratulujeme - jsme na nejvyšším bodě této etapy Donausteig! Skryté výhledy lesem před námi do kotliny Eferding vytvářejí "horskou" atmosféru. Dále nás strmá lesní cesta vede zpět dolů do roviny Eferdingské kotliny. Poté se vydáme pěšky přes svěží zeleninová pole na planinu do Puppingu. V této venkovské vesnici objevíme další zajímavost: malý klášterní kostel je pohřebištěm svatého Wolfganga! Podél řeky Aschach se vydáme po polních cestách a polních cestičkách do Brandstattu na Dunaji. Při pohledu na mohutnou řeku si rychle uvědomíme, že stojíme před kdysi mnohonásobným tvůrcem této nádherné krajinné kotliny. Poslední úsek trasy vede po polních cestách a polních cestách rozmanitou kulturní krajinou do Eferdingu, centra Eferdingské pánve. Město je třetím nejstarším v Rakousku a je završením této etapy. Donausteig - to je prostě zážitek!

Objevte s deníkem Donausteig následující zvláštnosti:

- Aschachské mýto, víno a stavba lodí

- Donausteig- výchozí bod "Aschach"

- Farní kostel v Aschachu a jeho legendární dunajský kříž

- Bezbariérová kulturní turistická stezka v Aschachu

- Donausteigské mýto, víno a stavba lodí

- Donausteigské mýto. Aschach a jeho Urfahr

- Dunajská vodní cesta a brána do světa

- Zámek Aschach- květinová nádhera

- Čtvercová nádvoří-dokonalost v dokonalosti!

- Válečný hřbitov v Hartkirchenu

- ...

Stáhnout: Donausteigský deník etapa 2_G01 Aschach-Eferding

Popis cesty:

Od výchozího bodu Donausteig "Aschach" pokračujte po stezce podél Dunaje po proudu řeky pod mostem, dokud Donausteig neodbočí doprava za velkým silážním zařízením. Krátce poté dojdeme na rozcestí. Odtud se krátkou odbočkou vpravo (cca 350 m) dostaneme k hradu Aschach. Donausteig však pokračuje vlevo. Za ostrou pravotočivou zatáčkou odbočíme vlevo a přejedeme venkovskou osadu Deinham. Těsně před válečným hřbitovem Hartkirchen odbočíme doprava. Zemědělská cesta nyní vede přímo přes pole. Na křižovatce ve tvaru T za železničními kolejemi odbočte vlevo. Po asfaltové cestě opět přejdeme železniční trať a projdeme venkovskou obcí Karling. Zde přejdeme řeku Aschach. Na křižovatce s hlavní silnicí pokračujeme vlevo. Po cca 400 m odbočuje Donausteig doprava přes železniční trať. Nyní vede polní cesta nejprve téměř pozpátku, poté v přímém směru přes pole k polní cestě. Tam odbočte doprava a na další křižovatce hned zase doleva. Za letenským polem začíná strmá lesní cesta ve svahu do kopce ke zřícenině hradu Schaunberg. Těsně před zříceninou hradu se dostaneme na asfaltovou cestu. Zde odbočte vlevo do kopce. O několik metrů dále odbočuje vlevo z kopce dolů přístupová cesta k hradu - po ní se krátkou oklikou dostaneme ke zřícenině hradu Schaunberg. Donausteig však pokračuje po silnici do kopce. Z velkého parkoviště odbočíme vlevo po asfaltové cestě dolů k několika domům. Pak jdeme téměř ve stejné nadmořské výšce po idylických lesních cestách a nakonec po malé polní cestě na rozcestí na dohled od kaple Landerl. Odtud se vydáme krátkou oklikou do kopce k Landerlské kapli. Cesta pokračuje vlevo dolů z kopce. Po krátké polní cestě nás strmá lesní pěšina zavede zpět dolů na planinu Eferdingské kotliny. Tam se nejprve vydáme po okraji lesa vlevo, poté po cestě přes pole vpravo. Přes železniční trať se dostaneme na Nibelungenstraße ve venkovské obci Pupping. Po této silnici odbočíme vlevo kolem klášterního kostela v Puppingu k výchozímu bodu Donausteig "Pupping". Zde odbočte vpravo a pokračujte po polní cestě k mostu, poté pokračujte vlevo k dalšímu mostu. Nyní jdeme vpravo podél jižního břehu řeky Aschach - zpočátku po polní cestě, později po polní cestě. U mostu konečně přejdeme řeku Aschach a dostaneme se na hlavní silnici. Na dalším mostě odbočíme doprava. Hned poté vede pod tímto mostem opět pravostranná smyčka a jsme u Dunaje v Brandstattu. Kousek po proudu se nachází Výchozí bod Donausteig "Brandstatt" (vedle přístaviště lodí). Odtud mírně odbočte vpravo na hlavní silnici a pokračujte po ní směrem na Eferding, dokud se vpravo neodbočí asfaltová cesta. Pokračujte doprava až k další křižovatce. Poté dvakrát odbočte vlevo. Nyní nás polní cesta vede kolem několika domů a za křižovatkou se mění v polní cestu. V Waschpointu se opět dostaneme do obytné zóny. Zde se držíme vlevo, dokud nedojdeme k přítoku řeky Aschach. Pokračujeme vlevo přes řeku na hlavní silnici, která nás dovede vpravo na hlavní křižovatku s Nibelungenstraße v Eferdingu. Po hlavní silnici pokračujeme přibližně 100 metrů na jih a poté odbočíme vlevo k farnímu kostelu. Na náměstí u kostela pokračujte rovně a těsně před zámkem Starhemberg pokračujte po chodníku v pravotočivé zatáčce na severní konec náměstí. Tam odbočte vlevo z kopce dolů. Po cca 100 metrech odbočuje pěšina doprava - ta nás pak dovede podlouhlým parkem k Výchozímu bodu Donausteig "Eferding".

Pro usnadnění orientace má Donausteig vlastní orientační systém - jeho popis najdete zde .

Tip autora:

Donaumarkt Aschach a městečko Eferding jsou skutečnými pokladnicemi - nezapomeňte si na jejich návštěvu naplánovat čas!

Můžete také navštívit bezbariérovou kulturní turistickou stezku v Aschachu a dozvědět se více o historii dunajského trhu.

Vybavení:
Kromě osobního turistického vybavení nejsou žádné zvláštní požadavky.

Další informace a odkazy:

WGD Donau Oberösterreich Tourismus GmbH
Lindengasse 9
4040 Linz, Rakousko
Tel. +43(0)732/7277-888
Fax. +43(0)732/7277-804
info@donausteig.com

Představujeme Vám webovou stránku, kde najdete informace o Vaší společnosti.

výchozí bod: Aschach - výchozí místo Dunajské cesty „Aschach“ se nachází přímo na Dunajské promenádě pár metrů severně od farního kostela.
cílový bod: Eferding - výchozí místo Dunajské cesty „Eferding“ je skryté v parku na západ od rozlehlého parkoviště u koupaliště v Eferdingu (v poloviční úrovni parkoviště).

další informace:
  • vícedenní túra
  • možnost zajistit stravu

Příjezd veřejnou hromadnou dopravou
Plánovač tras pro individuální turistiku
Výhodné roční období
  • jaro
  • léto
  • podzim

O informace požádejte na výše uvedeném kontaktu.

Donausteig etapa 2_G01 Aschach - Eferding: "Meandrování povodím Eferdingu"