© ©WGDDonauOberoesterreichTourismusGmbHCMVisuals Donauradweg reloaded, Radfahrer radeln am Donauradweg Grein

Na cestě podél

povrch cesty:
Asfalt, štěrk, suť

powered by TOURDATA

Snadná, ale jen částečně značená túra po cestách pro zboží a nenáročných stezkách. Sestup přes Schärdinger Hütte je velmi strmý a za mokra se nedoporučuje (ale lze se mu vyhnout).

Těžko uvěřit, že mírná krajina západní Sauwaldské plošiny tvoří pozadí pro bizarní kresby: V letech 1906-1959 žil ve Zwickledtu grafik a spisovatel Alfred Kubin, konkrétně v takzvaném Schlösslu, který je dnes přístupný jako muzeum a památník. Je to první zastávka na pestré okružní jízdě, kterou začneme u obecního úřadu ve Wernsteinu. Půjdeme východním směrem přes železniční trať a kolem fary do údolí Lindenbach, kde začíná značení Kubínovy stezky. Přes areál pily dojdeme do zadní části osady, odkud vystoupáme na náhorní plošinu Sauwaldu na Kubinweg (č. VIII). U statku s kapličkou dojdeme na polní cestu, která vede do Zwickledtu a na Kubinschlössl s malou dřevěnou věží. Přejdeme hlavní silnici ze Schärdingu do Pasova a po rozcestníku č. VIII dojdeme do obce Amelreiching, kde odbočíme vlevo. Po chvíli nás směrovky nasměrují doprava do Wilbingu. Tam odbočíme vlevo a krátce souběžně s hlavní silnicí pokračujeme vlevo po polní cestě. Nakonec odbočíme vpravo na cestu do Fronholzu a na kopec s kaplí Fatima (krátká odbočka vpravo). Odbočte vlevo a dojděte na vyhlídkovou plošinu v nejvyšším bodě vrcholu kopce. Za jasného počasí se odtud rozprostírá výhled od Šumavy přes okolí Pasova až k Alpám. U vysílače odbočíme vpravo, sestoupíme na sever k asfaltové cestě a po druhé straně projdeme osadou Krenbauer ke stejnojmennému statku. Tam odbočíme vlevo a brzy poté opět vlevo k dalšímu statku u hlavní silnice. Po této silnici odbočte doleva na nedalekou křižovatku, pak doprava přes vozovku a kolem několika domů k nákladní silnici do Wernsteinu. Po této silnici odbočte doleva a hned za vjezdem na farmu Stritting doprava. Krátce poté odbočte vlevo podle směrovek. Pokračujte mezi lesem a statkem, poté odbočte doprava do vesnice Fraunhof. Přejděte silnici, u zadního stavení odbočte vlevo a pokračujte ke krásnému starému statku na okraji náhorní plošiny Sauwald. Mineme jej po pravé straně, vydáme se úzkou cestou přes louku a dolů lesem k neudržované, ale okouzlující chatě Schärdinger Hütte na skalnatém výběžku. Trasa pak opět prudce klesá a vede po širší cestě k hostinci. Odbočíme vlevo a po "Natur-Erlebnis-Weg" podél řeky a železnice se vrátíme zpět do výchozího bodu.

Odpočívadla:
v obci Wernstein a Schardenberg, hostinec Fronholzwarte.
Příjezd veřejnou hromadnou dopravou
Plánovač tras pro individuální turistiku
Výhodné roční období
  • jaro
  • léto
  • podzim

O informace požádejte na výše uvedeném kontaktu.