© ©WGDDonauOberoesterreichTourismusGmbHCMVisuals Donauradweg reloaded, Radfahrer radeln am Donauradweg Grein

Na cestě podél

povrch cesty:
Asfalt, Turistická cesta

powered by TOURDATA

Po svazích kolem Dunaje bez proclení

Jednoduchá túra pro celou rodinu. Na jedné straně se modlili trapisté v klášteře Engelszell, na druhé straně se za šera plížili pašeráci. V roce 1765 se „přestěhovala“ hranice mezi Bavorskem a Rakouskem na západ, takže obec Neustift připadla k Mühlviertelu.

Významné cenové rozdíly mezi tady a tam způsobily, že se někteří dali na pašování. Pašovalo se skoro všechno – od soudků soli až po celé voly.

Tak těžký náklad asi nenese nikdo z těch, kdo se vydají z Engelhartszellu po potahové u Dunaje k elektrárně Jochenstein, vzdálené 2 km. Tady přejdete řeku a tím i hranici.

Na druhé straně půjdete 500 m po silnici po proudu řeky, pak odbočíte doleva, čímž si zkrátíte zatáčku a vydáte se po cestě „Öttlsteig“ nahoru k obci Riedl. U transformátoru odbočíte doprava na asfaltovou cestu do Gottsdorfu.

U kostela doprava a asi 600 m směrem na Neustift k hraniční tabuli; tam odbočuje vyznačená pašerácká cesta doprava. Jděte podle ukazatele „zum 47er-Grenzstein“ doprava (odpočívadlo s informační tabulí).

Pokračujte přes Forstedt do Kleinmollsbergu a raději po silnici přes Großmollsberg, až se dostanete ke kapličce vpravo na vyhlídkovém místě Penzenstein. Těsně před ním vede doprava luční cesta zase zpátky na pašeráckou cestu.

Následuje sestup po cestě „Frauensteig“ kolem balvanů na příkrých svazích u Dunaje. V období od dubna do října lze ukončit tuto trasu převozem po Dunaji (Engelhartszeller Radfähre) – mimo toto období se musíte vrátit zpět pěšky - doprava po potahové cestě k elektrárně Jochenstein.

Delší stoupání, sestup po úzké a kamenité stezce. V turistickém centru v Engelhartszellu můžete získat zajímavý „pašerácký pas“ s řadou dalších tipů na túry. Nezapomeňte cestovní pas!

Možnosti občerstvení:
v obcích Engelhartszell, Jochenstein, Gottsdorf a Pühret.
výchozí bod: Elektrárna Jochenstein v údolí Dunaje mezi Engelhartszell a Passau, 291 m.

další informace:
  • okružní cesta
  • možnost zajistit stravu

Příjezd veřejnou hromadnou dopravou
Plánovač tras pro individuální turistiku
Výhodné roční období
  • jaro
  • léto
  • podzim

O informace požádejte na výše uvedeném kontaktu.