© ©WGDDonauOberoesterreichTourismusGmbHCMVisuals Donauradweg reloaded, Radfahrer radeln am Donauradweg Grein

Na cestě podél

povrch cesty:
Asfalt, Turistická cesta

powered by TOURDATA

Sněženky v horách, sněženky v údolí Dunaje - jarní kvetení začíná v závislosti na regionu různě. Při hledání prvních předzvěstí jara jsme se vydali z Engelhartszellu na nejvyšší bod Sauwaldu, Haugstein.

Jako výchozí bod jsme si zvolili opatství Engelszell - částečně kvůli možnosti doplnit zásoby aromatických bylinných likérů. Pokračujte po Pfarrstraße, odbočte na Bundesstraße 136 a v první ostré zatáčce začíná stezka s ukazateli k pstruhovému cirkusu. Trasa rychle a stabilně stoupá. Nedaleko před St. Aegidi se opět dostanete na silnici, přejdete ji, pokračujete po příjezdové cestě k Pamingerhofu a přes malou vesničku Zimmerleithen v zalesněné oblasti dojdete k odbočce na Forellenzirkus.
K malému mlýnu s potůčkem, v němž pstruzi provádějí nejrůznější kousky, se dostanete za 15 minut.
za 15 minut. Tato malá odbočka vyvolává vzpomínky na nedělní výlety z dětství ke "zkrocenému pstruhu". Od křižovatky pokračujte po silnici přes obec Schöfberg. Krátce poté odbočíte na luční cestu a s výhledem na Haugstein se vydáte dolů do prohlubně a nahoru k občerstvovací stanici Tomandl. Nedaleko odtud se nachází malá vesnička Stadl s poutavým novogotickým kostelem. Podél křížové cesty, která se svými mohutnými žulovými kamennými zastaveními stojí za vidění, se vydáte na pouť ke kapli Jagabild. Nejvyšší vrchol regionu Innviertel, Haugstein s mohutnými skalními útvary, je krásným místem k odpočinku. Po návratu ke kapli se vydejte po lesní cestě dolů k lyžařskému vleku. Krátce před příjezdem k lyžařskému vleku odbočte na další lesní cestu a mírně klesejte k silnici, po které pojedete dalších 500 metrů. Zde najdete ukazatele na cestu Donau Höhenweg a ta vede krásnou krajinou zpět dolů do údolí Dunaje do Engelhartszellu. Mimochodem, objevili jsme sněženky, ale až na samém konci této túry.

Jak se tam dostat: Na vrcholku řeky Hornharlehfalen se nachází hora, která se nachází v údolní nivě:
po silnici B 130 podél Dunaje

Charakteristika: Na cestě k Dunaji se můžete vydat na cestu po silnici, která vede přes řeku Dunaj:
Na jaře, kdy stromy ještě umožňují průhled, velmi malebná, bez zvláštních obtíží.

Možnost občerstvení:
Všude je možné si vybrat: občerstvovací stanice Tomandl s rybími specialitami, hostince ve Stadlu a Engelhartszellu.

Mapy:
Kompas č. 201

Internet:
KOMPAS: www.donaunatur.com
www.engelhartszell.at

Tip na knihu:
Neuweg/Peham: Pěší turistika v Horním Rakousku. OÖN, Trauner Verlag, Linz 2008.
Příjezd veřejnou hromadnou dopravou
Plánovač tras pro individuální turistiku
Výhodné roční období
  • jaro
  • léto
  • podzim

O informace požádejte na výše uvedeném kontaktu.