© ©WGDDonauOberoesterreichTourismusGmbHCMVisuals Donauradweg reloaded, Radfahrer radeln am Donauradweg Grein

Na cestě podél

nejnižší bod: 260m
nejvyšší bod: 389m

powered by TOURDATA

Cyklistika podél řek je všeobecně známá a oblíbená. Proč ne po trase železniční trati, ptali jsme se sami sebe. Řekli jsme si to. Hotovo. Lineckou lokálkou jsme dojeli do Peuerbachu a na kole jsme se vrátili do Lince po málo známých stezkách a vedlejších silnicích.

Tuto cyklistickou túru byste měli začít ponořením se do světa hvězd v Kometoru v Peuerbachu. Nebeské těleso navržené uměleckou dvojicí Hebenstreitů jako by se vznášelo nad zámeckým parkem a se svými dvěma zážitkovými úrovněmi je poctou astronomovi Georgu von Peuerbachovi. Cyklotrasa vede zpočátku opět podél řek a také železnice sleduje jejich tok až do Prambachkirchenu. Minete Bad Weinberg a brzy odbočíte na osamělou trasu až do Wackersbachu. Zde se v okolí Kirnbergu nachází poslední kopcovité předhůří severního Hausruckviertelu. Trasa pak klesá do rovinaté kotliny Eferding a po vedlejších silnicích se dostanete k hradu Hartheim. Krásné nádvoří a památník jsou dobrým důvodem k přestávce. Ze Straßhamu je třeba překonat ještě několik stoupání, než se přes Rufling a Leonding vydáte směrem k nádraží v Linci.

Trasa:
Za nádražím v Peuerbachu odbočte vlevo před kolejemi LILO, podél Aschachu do Waizenkirchenu, směrem na Aschachtal do Schurrer-Prambachu, odbočte vpravo podél Prambachu do Prambachkirchenu a přes něj do Bad Weinbergu, odbočte v Mittergallsbachu-Obergallsbachu do Wackersbachu, dolů k silnici B 134, 100 m vlevo, Güterweg Ranzing do Frahamu, po Naturfreundeweg do Emlingu, Hartheimu a Straßhamu, po silnici směrem na Leonding, odbočka k zastávce Kirchberg-Thürnau, šotolinová cesta do Thurnhartingu, přes Rufling, Leonding a Gaumberg do Lince.

Charakteristika:
Trasa je snadno nalezitelná s pomocí přesnější silniční mapy nebo GPS stopy, většinou po vedlejších silnicích, dva krátké úseky po šotolině.

Občerstvení: Na trase je možné se občerstvit, na trase je možné využít např:
Hostince na trase

Mapa:
Mapa: Kompass Digital Map Horní Rakousko

Internet:
www.linzer-lokalbahn.at
www.kometor.at
www.schloss-hartheim.at

Tip na knihu:
Neuweg/Peham: Genuss-Biken in Oberösterreich, OÖNachrichten Edition, Trauner Verlag, Linz 2010.
Příjezd veřejnou hromadnou dopravou
Plánovač tras pro individuální turistiku
Výhodné roční období
  • jaro
  • léto
  • podzim

O informace požádejte na výše uvedeném kontaktu.