© ©WGDDonauOberoesterreichTourismusGmbHCMVisuals Donauradweg reloaded, Radfahrer radeln am Donauradweg Grein

Na cestě podél

Asfalt, Turistická cesta

powered by TOURDATA

Tradiční pouť do Mariazell
Pouť do Mariazell je již po mnoho staletí tradiční rakouskou poutí par excellence. Mariazell je poutním místem již od roku 1266 a je oblíbený i dnes. V souladu s tím vede do Mariazell mnoho cest, jednou z nich je Hornorakouská mariazellská stezka, která začíná u poutního kostela na Pöstlingbergu v Linci.

Z Lince vede poutní cesta nejprve k baroknímu klášteru augustiniánů kanovníků svatého Floriána. Zde se Mariazellerweg stáčí na jih do Steyru.

Etapa 1. dne z Pöstlingbergu do Svatého Floriána (20 km)

Pöstlingberg - Linec - Ebelsberg - Svatý Florián

Hornorakouská Mariazellská stezka začíná u barokní poutní baziliky na Pöstlingbergu (539 m) s nádherným panoramatickým výhledem na Linec. Následující 3 hodiny na Ebelsberg (264 m) jsou věnovány přechodu města Linec. Doporučujeme vzít si s sebou mapu Lince. Z Urfahru (přes Kreuzweg, Knabenseminarstraße, Freistädterstraße) přejděte přes most Nibelungenbrücke na hlavní náměstí, dále po Landstraße a Wiener Straße na Ebelsberg. Pokračujte na jih po Florianerstraße, pod dálničním mostem, krátce poté do kopce vlevo (společně s Brucknerweg a Salzsteigweg 09) na kopec (338 m) a dále do Ölkamu (297 m). Zde se řídíme směrovkou přímo do St. Florian. Nyní pokračujeme po silnici do Gemeringu a odbočíme doprava na jih ke Svatému Floriánu, kde narazíme na klášter "Am Ölberg", který stojí za delší návštěvu. Z Ebelsbergu do St. Florian cca 1,5 až 2 hodiny.

2. etapa dne ze St. Florian do Steyru (31 km)

St. Florian - Maria Laah - Losensteinleiten - Christkindl - Steyr

Etapa (trasa 06 a částečně 09) začíná ve Svatém Floriánu (310 m) od kláštera na jih do Niederfraunleitenu, dále do Fernbachu, Grünbrunnu, na statek Mayr v Pucha, dále do Harmannsdorfu, na silnici Hofkirchen-Losensteinleiten, buď ke kostelu Maria Laah, nebo přímo na silnici do Losensteinleitenu, odtud cca 3,5 hodiny. Pak se cesty 06 a 09 rozdělí. Odtud se vydejte po značce 06 na jih do Oberwolfernu (359 m). Kolem usedlosti Öttl projděte lesem Enzengarner do Enzengarnu (396 m). Kolem usedlosti Huber do Dammu (334 m), dále přes hlavní silnici a dolů ke Steyru, přes Kruglbrücke (lávku) k hradu Rosenegg a Christkindlstraße a poutnímu kostelu Christkindl (347 m). Z Losensteinleiten do Christkindlu cca 3,5 h. Z Christkindlu přímo na východ přes Christkindlweg a Redtenbacherstraße do centra Steyru (cca 40 minut). Alternativně je možné se vydat na túru přímo do St. Ulrichu přes Garsten.

Podrobnosti - vycházky
  • tématická cest
Příjezd veřejnou hromadnou dopravou
Plánovač tras pro individuální turistiku
Výhodné roční období
  • jaro
  • léto
  • podzim

O informace požádejte na výše uvedeném kontaktu.